مزایا و مراحل کامپوزیت دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

ونیرهای کامپوزیت دندان لایه‌ های نازکی از رزین کامپوزیت همرنگ دندان هستند که برای بهبود ظاهر دندان‌ ها به سطح جلویی آن ها چسبانده می ‌شوند. روکش‌ های رزینی به ‌صورت سفارشی ساخته می شوند و با شکل، اندازه و رنگ دندان‌ های طبیعی مطابقت دارند. با کامپوزیت امکان تغییر شکل یکپارچه و طبیعی لبخند را فراهم می شود.

مزایای کامپوزیت دندان

ونیرهای رزینی دارای طیف وسیعی از مزایای هستند:

بهبود زیبایی

روکش ها رزینی عیوب مختلف دندان مانند زرد شدن دندان، خراش دندان، ترک ها و شکاف ها را اصلاح می کنند و در نتیجه لبخندی زیبا و یکنواخت ایجاد می کنند.

عدم نیاز به تراش دندان

قرار دادن ونیرهای رزینی همرنگ دندان برخلاف لمینت نیاز به حداقل تراش دندان دارند. با روکش های رزینی ساختار طبیعی دندان حفظ می شود.

 تطبیق پذیری کامپوزیت دندان

از روکش رزینی برای رفع یک دندان معیوب یا چند دندان استفاده می شود و انعطاف پذیری را در دستیابی به نتیجه زیبایی مطلوب فراهم می کند.

مقرون به صرفه بودن

ونیرهای کامپوزیت در مقایسه با لمینت گزینه مقرون به صرفه‌تری هستند.

مراحل نصب کامپوزیت دندان

فرآیند نصب ونیرهای رزینی معمولاً شامل مراحل زیر است:

مشاوره

در طول مشاوره اولیه، دندانپزشک سلامت دهان و دندان بیمار را ارزیابی می کند، اهداف و انتظارات او را مورد بحث قرار می دهد و تشخیص می دهد که آیا ونیرهای کامپوزیت گزینه مناسبی هستند یا خیر. برای ارزیابی بیشتر، اشعه ایکس یا قالب گیری انجام می شود.

آماده سازی دندان برای نصب کامپوزیت دندان

دندانپزشک به آرامی سطح دندان را برای بهبود باندینگ و نصب مواد آماده می کند. این مرحله برای نصب راحت و محکم شدن کامپوزیت ضروری است.

انتخاب رنگ

دندانپزشک با دقت رنگ رزین کامپوزیت را انتخاب می کند. رنگ مواد باید با دندان های طبیعی بیمار مطابقت داشته باشد و با سایر دندان ها هماهنگ باشد.

نصب کامپوزیت دندان

دندانپزشک مواد خمیری ونیرهای رزینی را بر روی دندان قرار می دهد و با کمک ابزار مخصوص مواد خمیری را به شکل دندان در می آورد. روکش آماده شده با استفاده از چسب مخصوص به سطح دندان چسبانده می شود. سپس دندانپزشک از یک نور کیورینگ برای سفت شدن رزین استفاده می کند و یک پیوند قوی و بادوام ایجاد می کند.

تنظیمات نهایی

دندانپزشک بعد از چسباندن ونیرها، تنظیمات لازم را برای اطمینان از تراز و زیبایی مناسب بایت را انجام می دهد. روکش‌ ها برای ایجاد سطحی صاف و طبیعی براق می‌ شوند. با پولیش کامپوزیت لبخندی زیبا و متحول را برای بیمار به ارمغان می‌ آید.

 

منبع: smilebright.ir

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: